Experiențe Erasmus în Sudul Franței pentru zece elevi de la Colegiul Tehnic Auto ”Traian Vuia”
Experiențe Erasmus în Sudul Franței pentru zece elevi de la Colegiul Tehnic Auto ”Traian Vuia”
FIAD III RENCONTRE ERASMUS À FOCSANI, ROUMANIE
Proiect de Acreditare cod: 2021-1-RO01-KA-SCH-000043783
Programul ERASMUS+, Actiunea Cheie A120 – Educație școlară
Nr. 2022-1-RO01-KA-SCH-000061652
Perioada derulării: 01.06.2022-31.08.2023
- Mobilități ale profesorilor
- Flux 1: ICT Tools for a Cretive and Collaborative Classroom, Lisabona, Portugalia (27.03-01.04.2023)
- Flux 2: ICT as a Tool for a Student-Centered Classroom, Valencia, Spania (27.03-01.04.2023)
- Flux 3: The DIgital Teacher: A 21st-Century Introduction to digital Education, Florența, Italia (19.06-24.06.2023)
2. Mobilități de grup – 10 elevi, profesori însoțitori: Bocu Lucica și Mihalciuc Iulia
Insituția de primire: Lycee polyvalent Jules Guesde, Montpellier, Franța. (20.05-27.05.2023)
” Formation et Innovation pour un Avenir Durable ”
Impresii ale elevilor participanți
https://sites.google.com/view/1-09-2020-31-08-2023/pagina-de-pornire?pli=1&authuser=1
Proiect de mobilitate destinat elevilor.
Programul ERASMUS+, Acțiunea Cheie A229- Parteneriat Strategic în domeniul Educație şcolară
Nr. 2020-1-ES01-KA229-082798_4
Perioada derulării:1.09.2020-31.08.2023
Instituții participante:
- Colegiul Tehnic Auto ”Traian Vuia”- Focșani, România
- Ezikova gimnazia “Acad. Lyudmil Stoyanov” – Blagoevgrad, Bulgaria
- IES Ángel Ganivet– Granada, Spania
- Instituto Magistrale Statale Regina Maria– Acireale, Italia
- Seminarul Teologic Ortodox “Chesarie Episcopul”- Buzău, România
Proiectul a primit finanțare din partea U.E.
Activitate privind combaterea absenteismului
Cu sinceritate despre absențe
Ziua de luni, 21 septembrie, a presupus pentru câțiva liceeni de la Colegiul Tehnic Auto ”Traian Vuia” din Focșani participarea la o primă activitate extracurriculară din anul școlar 2020-2021. Într-un decor plăcut de toamnă, în parc, respectând toate normele de distanțare impuse la acest moment, liceenii, alături de doamnele profesoare Lucica Bocu, Victoria Sucală, Alina Manea și psihologul Gabriela Vida, din cadrul CJRAE Vrancea, au dezbătut cauzele și efectele absenteismului.
Discuțiile, desfășurate pe un ton prietenesc și sincer, au fost conduse de doamna psiholog, elevii descoperind aspectele care-i determină să lipsească nemotivat de la școală. Un anturaj nepotrivit, stima de sine scăzută sau teama de a nu răspunde cerințelor școlare sunt doar câțiva dintre factorii care-i îndepărtează pe liceeni de universul școlii și de posibilitatea de a-și finaliza studiile.
Implicarea elevilor a fost recompensată cu premii și diplome, însă aceștia au primit și asigurarea că, alături de profesori, pot depăși cu succes eventualele obstacole întâlnite de-a lungul traseului școlar .
Activitatea este inclusă în proiectul de mobilitate Erasmus + , ”STOP abandonului școlar și bullying-ului! START incluziunii!”, demers care are drept scop formarea cadrelor didactice, astfel încât acestea să poată oferi elevilor suportul necesar rezolvării unor situații care implică discriminarea, abandonul școlar și bullying-ul și inspirată de participarea unei echipe de profesori la cursul ” Coaching in educational contexts to reduce early school leaving” susținut de Cervantes Training , instituție aflată în orașul universitar Alcalá de Henares din apropierea Madridului, în perioada 29 februarie – 6 martie 2020.
Profesori de la CTA” Traian Vuia” participanți la cursul de formare ” Coaching in educational contexts to reduce early school leaving”, desfășurat la Madrid
Diseminare Erasmus +
Trei profesori de la Colegiul Auto au participat la un concurs de formare în Italia
În perioada 28 octombrie – 1 noiembrie, trei profesori de la Colegiul Tehnic Auto ”Traian Vuia” Focșani au participat la cursul de formare ” Diversitatea în clasa: învățarea toleranței și depășirea prejudecăților și discriminării” ce s-a desfășurat în Italia – Bologna. Acesta face parte din programul Erasmus +, proiect nr. 2019-1-Roo1-KA101-061623 și a cuprins 12 profesori care au provenit din Suedia, Germania și România.
PROIECT ERASMUS + 2019
Coordonator Prof. Bocu Lucica
Responsabil monitorizare: Balaban Elena Luminița